OsyK Administrator
Numarul mesajelor : 69 Varsta : 28 Oras de Origine : In spatele Tau ! [V.I.P Cont] : Data de inscriere : 04/12/2008
| Subiect: Cum sa pozitionam un site Web? Mar Dec 09, 2008 12:00 pm | |
| A inscrie site-ul intr-un motor de cautare este un lucru si a-l pozitiona este un altul. A pozitiona un site inseamna ca pentru un cuvant sau expresie cheie data si reprezentativa pentru domeniul de activitate al site-ului, veti incerca sa plasati macar una din paginile site-ului dumneavoastra in primele X rezultateale motoarelor de cautare. Stiind ca "X" este ideal egal cu primele 10 rezultate sau in cel mai rau caz primele 30.Iata o metodologie care speram noi ca va va ajuta sa efectuati aceasta operatie.
Inainte de a incepe este necesar sa intelelegeti ca o strategie de referentiere nu este posibila decat in ceea ce priveste motoarele de cautare. Directoarele Web (Yahoo! Directory, Oped Directory, etc..) isi definesc ele insele campurile in care vor cauta ulterior(titlu, descriere, numele rubricilor), este imposibil a construi o metodologie de pozitionare in aceste tipuri de tehnologii. Si daca cineva va spune ca a reusit sa pozitioneze cutare site in primul rezultat dupa cutare cuvant cheie pe partea director din Yahoo! inseamna ca a avut noroc
Al doilea lucru pe care am dori sa il aveti in vedere este ca aici discutam despre rezultatele "organice" natural ale motoarelor adica cele ale indexuui. Nuvom vorbi despre pozitionarea prin link-uri sponsorizate care se raporteaza la alte criterii ca de exemplu ... cat de gros e portofelul
Abia dupa ce am punctat ceea ce am inscris mai sus putem sa trecem la descrierea metodologiei propriu-zise.Mai intai si intai, primul punct crucial este de a alege cuvintele sau expresiile cheie cele mai eficace. Si intr-adevar, nu serveste la nimic sa se depunaefort si munca pentru niste cuvinte sau expresii cheie dupa care nimeni nu cauta in motoarele de cautare din moment ce acestea nu vor genera niciodata trafic ! Daca ati lansat site-ul de cateva luni deja si sunteti deja inscris in cateva directoare si motoare, cititi-va statisticile legate de "referrers" siidentificati cuvintele deja cautate de utilizatori si care i-au adus pe site-ul dumneavoastra. Veti avea o prima idee despre ceea ce trebuie sa alegeti.
Altfel, puteti utiliza generatorul de cuvinte cheie care va va ajuta sa va definitivati alegerea. Si site-ul Keyword Search Engine va poate aduce un ajutor.Va puteti de asemenea folosi de Uneltele noastre. Pentru a va da seama daca o pozitionare este posibila, mergeti de exemplu pe Google. Daca va intereseaza un termen unic, introduceti-l in campul de cautare. Daca va ganditi mai degraba la o expresie, adaugati ghilimele "magazin online", "cabinet stomatologic", etc. Verificati apoi numarul de raspunsuri indicat de Google, daca acesta este mai mic de 200 000 de rezultate, atunci puteti gandi ca o pozitionare este posibila. Peste 200 000 de rezultate v-ar putea pune in dificultate. Asta nu inseamna ca este imposibil, insa va va fi destul de greu. Insa daca obtineti 2 000 000 de raspunsuri, mai bine va vedeti de treaba si incercati sa va orientati dupa alt cuvant cheie sau expresie.
Gata? V-ati ales cuvintele cheie? Sunteti sigur ca utilizatorul ar putea sa caute dupa aceste cuvinte? Sunteti sigur ca nu sunt prea specifice? OK, ok...trecem la etapa urmatoare.
Odata optimizate paginile puteti sa le submiteti motoarelor de cautare. Puteti chiar sa le adaugati in directoare web utilizand Unealta noastra gratuita :Ref-gratuit.
Atunci cand aceste pagini vor fi inscrise in motoarele de cautare, trebuie sa verificati pozitionarea lor in motoarele majore. Puteti sa faceti astadumneavoastra insiva sau utilizand o alta unealta gratuita dezvoltata de noi : Pozitionare, care va va permita sa efectuati aceasta munca automat.
Daca paginile dumneavoastra nu sunt prea bine pozitionate, ei bine...ar trebui sa reluati procedura : noua optimizare, noua verificare, etc, etc. Motoarele de cautare fac update destul de des bazei lor de site-uri, nu e neaparat sa re-submiteti adresa site-ului dmneavoastra caci acesta e deja inscris.
In cazul in care obtineti o pozitionare buna dupa un termen sau o expresie cheie, munca nu s-a sfarsit, trebuie sa verificati ca ceea ce ati realizatgenereaza si trafic. Si daca stam bine sa ne gandim, scopul unei pozitionari nu este de a fi intre primii 10 ci si ca acest lucru sa genereze trafic pe site-ul dvstra. Analizati-va statisticile extrase de pe server sau gratie unor alte mijloace ca trafic.ro, etc si priviti in special "referrii"(de unde vin si ce cuvinte cheie i-au adus?). Daca va dati seama ca expresia sau cuvantul dumneavoastra cheie principal, dupa care sunteti clasat in prima pagina nu a fost cautat de aproape nimeni, atunci e destul de descurajant pentru ca va trebui sa o luati de la zero si sa va redefiniti termenii de cautare.
Dar daca sunteti bine pozitionat dupa un cuvant cheie si acesta genereaza trafic BRAVO! Ati castigat. Din acest moment trebuie efectuata o munca de supraveghere a pozitiilor si verificati frecvent ca sa nu pierdeti din pozitii si in cazul in care acest lucru se intampla, trebuie sa reactionati imediat.
In concluzie, putem spune ca scopul pozitionarii este de a gasi compromisul intre cuvintele cheie dupa care vom incerca sa pozitionam site-ul si traficul pe care acestea il vor genera.
[ Sursa ] = [ Iseom ]
| |
|